Dalszy spadek nastrojów konsumenckich. W maju 2022 roku Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK spadł o 1,7 p.p. i wynosi obecnie -15,8. Średnia dla całej Unii to -22,2.
Widać więc, że Polacy reagują na zawirowania gospodarcze i geopolityczne nieco spokojniej.
Dwa największe zmartwienia Polaków to obecnie wysoka inflacja oraz konflikt w Ukrainie. Obecna sytuacja, choć nie napawa optymizmem, jest oceniana mimo wszystko lepiej niż to, co miało miejsce pod koniec 2020 roku, w kulminacyjnej fali pandemii COVID-19. Wtedy wartość indeksu spadła do rekordowego w 18-letniej historii poziomu –33 punktów – mówi Artur Noga-Bogomilski, head of market intelligence w firmie GfK w Polsce.
Żródło:
https://www.egospodarka.pl/176316,GfK-nastroje-konsumenckie-w-Polsce-znow-w-dol,1,39,1.html